Результати анкетування щодо дотримання принципів академічної доброчесності здобувачами вищої освіти ступеня магістра (спеціальність «Публічне управління та адміністрування»)

Новини (Академічна доброчесність)

У період жовтня-листопада 2020-2021 навчального року відділенням забезпечення якості освітньої діяльності Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ було проведено анкетування здобувачів вищої освіти освітнього ступеня магістр спеціальності «Публічне управління та адміністрування» щодо дотримання норм та принципів академічної доброчесності (у електронному форматі).

Анкета доступна для перегляду за посиланням!

Запропоновані питання мали репрезентативний характер і були спрямовані на з’ясування обізнаності респондентів із академічною доброчесністю, формами її порушень, заходами, які передбачені для здобувачів вищої освіти у разі вчинення неетичних практик в університеті, а також на отримання пропозицій задля підвищення рівня академічної доброчесності та академічної культури в освітньому середовищі закладу вищої освіти.

Всього у опитуванні взяли участь 36 здобувачів вищої освіти освітнього ступеня магістра зі спеціальності «Публічне управління та адміністрування».

На перше питання анкети «Чи знайомі Ви з поняттям академічна доброчесність?» отримані наступні результати: 35 здобувачів вищої освіти (97,2%) відповіли – «так». Таким чином, більшість здобувачів вищої освіти освітнього ступеня магістр спеціальності «Публічне управління та адміністрування» обізнані із поняттям академічна доброчесність, його значенням та характеристикою.

Загалом, питання анкети були спрямовані на обізнаність щодо основних правил цитування при написанні наукових робіт здобувачами вищої освіти, проявів академічної недоброчесності здобувачами вищої освіти.

Отримані результати наведені у таблиці 1.

На питання «Чи розумієте Ви наслідки порушення академічної доброчесності» усі 100% здобувачів вищої освіти відповіли, що розуміють та чітко усвідомлюють наслідки порушення академічної доброчесності.

Наступним було питання, яке ілюструє обізнаність здобувачів вищої освіти освітнього ступеня магістр спеціальності «Публічне управління та адміністрування» щодо впливу академічної недоброчесності на освоєння майбутньої професії, імідж Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ.

Отримані результати наведені у таблиці 2.

Аналіз відповідей здобувачів вищої освіти на питання «Чи перевіряєте Ви свої наукові праці (наприклад: наукові статті, тези доповідей, інші праці) на запозичення (плагіат)?» показав наступні результати (табл. 3).

На питання «Чи ознайомлені Ви із нормативними документами, які діють в університеті щодо розробки та впровадження системи забезпечення академічної доброчесності?» усі 100% здобувачів вищої освіти відповіли, що ознайомлені у повній мірі.

Щодо питання «Чи проводяться для Вас наукові семінари (або інші ознайомчі заходи) в університеті щодо процедури дотримання принципів академічної доброчесності?» усі 100% здобувачів вищої освіти відповіли, що наукові семінари проводяться на постійній основі.

Детальна інформація щодо проведеного анкетування наведена у таблиці 4.

За результатами проведеного опитування здобувачів вищої освіти освітнього ступеня магістр спеціальності «Публічне управління та адміністрування» Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ прийнято ряд рішень щодо посилення дотримання норм та принципів академічної доброчесності в академічній спільноті, а саме:

1) підготовка інформаційних матеріалів (плакати, буклети, інфографіка, брошури) з питань дотримання принципів академічної доброчесності для здобувачів вищої освіти.

2) проведення відкритих лекцій (практичних семінарів, тренінгів) для здобувачів вищої освіти освітнього ступеня магістр спеціальності «Публічне управління та адміністрування» (за окремим графіком);

3) продовжити роботу зі здобувачами вищої освіти освітнього ступеня магістр спеціальності «Публічне управління та адміністрування» у «Школі академічної доброчесності ДДУВС», яка передбачає собою проведення ознайомчих практичних занять щодо дотримання принципів академічної доброчесності.


860