першого (бакалаврського) та початкового (короткий цикл)рівня вищої освіти освітньої професійних програм «Економічна аналітика та захист економіки» та «Економіка»
Метою опитування – полягає у координації діяльності здобувачів вищої освіти ДДУВС, адміністрації та зацікавлених сторін, а також співробітників сектору забезпечення якості вищої освіти та інших структурних підрозділів для роботи, скерованої на удосконалення та покращення якості підготовки майбутніх фахівців, позитивну динаміку зростання показників якості вищої освіти.
Опитування проводилося шляхом online-анкетування анонімно та на добровільних засадах.
В опитуванні зв’яли участь дванадцять зовнішніх стейкхолдерів, яким було запропоновано три розділи питань, що складались з 30 питань, які необхідно було оцінити за п’ятибальною шкалою (1-5), де: «1» – незадовільно, «5» – відмінно.
В першому розділі необхідно було оцінити найбільший вплив на ефективність професійної діяльності фахівця та його кар’єрне зростання.
За результати дослідження встановлено, що найважливіший вплив мають: здатність працювати в колективі, команді (4,9); стратегічне мислення (4,9); націленість на кінцевий результат (4,8);
здатність ефективно представляти себе й результати своєї праці (4,7); навички управління персоналом, колективом (4,7); націленість на кар’єрне зростання і професійний розвиток (4,6); володіння інформаційними та комунікаційними технологіями (4,6); рівень базових (професійних) знань і навичок (4,5); ерудованість, загальна культура, комунікабельність (4,5).
Рис. 1. Найбільший вплив на ефективність професійної діяльності фахівця та його кар’єрне зростання
В другому розділі необхідно було оцінити імідж та конкурентоспроможність Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, як провідного навчального закладу.
Рис. 2. Імідж та конкурентоспроможність Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ
За результати дослідження встановлено, що для зовнішніх стейкхолдерів щодо якості надання освітніх послуг розділі необхідно було оцінити імідж та конкурентоспроможність Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ має: використання новітніх, інтерактивних методів навчання (5); матеріально-технічна база (5); система управління закладом (4,9); професорсько-викладацький склад (4,9); зміст освітніх програм (4,8).
В третьому розділі необхідно було оцінити якості та навички здобувачів вищої освіти Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ за критеріями найбільшого впливу на ефективність професійної діяльності фахівця та його кар’єрне зростання та подальшого працевлаштуванню випускників.
Рис. 3. Оцінити якості та навички здобувачів вищої освіти Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ
За результати дослідження встановлено, що зовнішні стейкхолдери зацікавлені в прийомі на роботу випускників Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, разом з тим вони готові рекомендувати фахівців Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ іншим роботодавцям та високо оцінюють рівень підготовки фахівців для ринку праці.
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
Результати опитування зовнішніх стейкхолдерів щодо якості надання освітніх послуг зі спеціальності 051 «Економіка» першого (бакалаврського) та початкового (короткий цикл) рівня вищої освіти освітньої професійних програм «Економічна аналітика та захист економіки» та «Економіка» свідчать, що:
найбільший вплив на ефективність професійної діяльності фахівця та його кар’єрне зростання мають: здатність працювати в колективі, команді;стратегічне мислення; націленість на кінцевий результат; здатність ефективно представляти себе й результати своєї праці; навички управління персоналом, колективом; націленість на кар’єрне зростання і професійний розвиток; володіння інформаційними та комунікаційними технологіями; рівень базових (професійних) знань і навичок; ерудованість, загальна культура, комунікабельність;
особливий вплив на імідж та конкурентоспроможність Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ має: використання новітніх, інтерактивних методів навчання; матеріально-технічна база; система управління закладом; професорсько-викладацький склад; зміст освітніх програм;
оцінюючи якість та навички здобувачів вищої освіти Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ за критеріями найбільшого впливу на ефективність професійної діяльності фахівця та його кар’єрне зростання та подальшого працевлаштуванню випускників зазначено, що зовнішні стейкхолдери зацікавлені в прийомі на роботу випускників, разом з тим вони готові рекомендувати фахівців іншим роботодавцям та високо оцінюють рівень підготовки фахівців для ринку праці.
З метою досягнення відповідного рівня якості освітньої програми зовнішніми стейхолдерами рекомендовано: акцентувати увагу на завданнях, що сприяють розвитку стратегічного мислення; розвивати у здобувачів вищої освіти націленість на кінцевий результат, комунікативні навички, здатність працювати в колективі, команді; здійснювати більш активну взаємодію між здобувачами вищої освіти та підприємствами для кращої їх адаптації у діловому середовищі.
— 145