Професорка кафедри кримінального процесу та стратегічних розслідувань ДДУВС Вікторія Рогальська стала однією з учасниць міжнародного наукового стажування «Особливості фінської системи освіти», яке тривало з 19 по 27 листопада. Прийом організовано державним закладом освіти Фінляндії – Західно-Фінляндським Коледжем спільно із польсько-українською фундацією «Інститут Міжнародної Академічної та Наукової Співпраці».
Протягом тижня викладачка мала можливість спостерігати за фінською системою навчання, здійснити навчальні візити до мерії м. Гуйттінен та фінських закладів освіти – школи, гімназії та університету.
«Найбільш цінним для навчання здобувачів вищої освіти в Україні у нинішніх реаліях є досвід Університету Прикладних Наук Сатакунти (SAMK), – відзначила Вікторія Рогальська. – Особливо щодо організації дистанційного навчального процесу за допомогою фінської програми SAMK, яку вони використовують вже більше 10 років. Університет Прикладних Наук Сатакунти – це багатопрофільний вищий навчальний заклад Фінляндії, у якому студенти з понад 60 держав світу отримують освіту за напрямками: логістика, менеджмент, бізнес, охорона здоров’я тощо, опановуючи при цьому більш ніж 30 програм фінською та 12 англійською мовами».
У рамках стажування професорка кафедри кримінального процесу та стратегічних розслідувань ДДУВС обговорила з фінськими експертами безліч нагальних тем. Серед них – культура довіри та емоційна складова у розвитку особистості в контексті освітнього процесу, орієнтація на здобувача освіти із врахуванням прав дитини, її здібностей, потреб та інтересів, а також умотивованість викладача, свобода творчості й професійний розвиток. Окремо зупинилися на особливостях роботи викладачів на сучасних цифрових дистанційних платформах, розглянули роботу старших шкіл у Фінляндії та фінську систему освіти загалом в контексті міжнародного досвіду.
Програма була реалізована за підтримки мерії м. Гуйттінен (Фінляндія) у партнерстві з місцевими закладами освіти. Метою є опанування проєктного підходу в організації навчального процесу у закладах освіти Фінляндії та підвищення рівня кваліфікації фахівців на основі кращих міжнародних практик та інновацій щодо інклюзивного навчання.
Під час наступних етапів стажування планується ознайомлення з організацією навчального процесу у фінських університетах від бакалавра до доктора наук, а також із процесом підвищення кваліфікації фінських освітян. Розглядатиметься специфіка формування навчальних планів на прикладі Університету Східної Фінляндії (м. Йоенсуу) та особливості імплементації принципів академічної доброчесності в освітньому та науковому середовищі Фінляндії.
— 413