У Дніпровському державному університеті внутрішніх справ завершилось навчання курсантів за інноваційним проєктом SimS: «Практичні навички, які рятують життя»

SimS

У Дніпровському державному університеті внутрішніх справ завершено реалізацію запланованого етапу підготовки курсантів в межах міжнародного освітнього проєкту Erasmus+ «Симуляційна медицина та сценарій-орієнтоване навчання з надання невідкладної медичної допомоги» (SimS).

У період з 03 лютого по 28 березня 2025 року в Центрі домедичної допомоги Університету було організовано та проведено факультативні заняття для 55 курсантів третього курсу Факультету підготовки фахівців для органів досудового розслідування Національної поліції України. Заняття відбувалися за попередньо розробленими відповідно до вимог проєкту сценаріями.

Програма підготовки включала дистанційне самостійне вивчення нормативно-правової бази з питань надання домедичної допомоги постраждалим на місці події та проходження навчальних сценаріїв на освітній платформі МІА-Освіта, з посиланнями на інтерактивні кейси платформи Open Labyrinths.

Практична підготовка з відпрацювання алгоритмів надання домедичної допомоги категорії «Перший на місці події» здійснювалася в умовах, максимально наближених до реальних, у спеціалізованій аудиторії з використанням відповідного обладнання, придбаного за фінансової підтримки проєкту SimS Erasmus+. Учасники мали можливість продемонструвати засвоєні теоретичні знання та набути практичні навички оперативного реагування на різноманітні надзвичайні ситуації, що потребують надання домедичної допомоги, зокрема й елементів психологічної підтримки під керівництвом інструкторів.

За умовами апробації проєкту було проведено тестування з метою аналізу ефективності навчального процесу. Основним завданням виступало визначення рівня відповідності отриманих результатів встановленим цілям навчання, що передбачало засвоєння здобувачами теоретичного матеріалу щодо алгоритмів надання поліцейськими домедичної допомоги постраждалим на місці події та досягнення ними необхідного рівня підготовки, зокрема, формування стійких практичних навичок, спрямованих на збереження життя постраждалих та надання їм психологічної підтримки. Оцінювання здійснювалося у формі вхідного та вихідного тестування, кожне з яких включало 50 випадкових запитань. Для проходження тесту відводилась одна спроба, максимальна кількість балів становила 100 (по 2 бали за кожне питання), а прохідний бал – 60, що відповідало 60% правильних відповідей.

Аналіз якості засвоєння навчального матеріалу, проведений за результатами проходження курсантами сценаріїв на платформі Open Labyrinths, продемонстрував такі показники: у першій групі, яка налічувала 26 осіб, усі здобувачі як на вхідному, так і на вихідному етапах тестування продемонстрували результати, що не опускалися нижче прохідного рівня. Зокрема, на початку навчання 6 осіб (23%) досягли базового рівня (60–69 балів), 15 осіб (58%) — середнього рівня (70–79 балів), та 5 осіб (19%) — рівня вище середнього (80–89 балів). Після завершення курсу лише одна особа (4%) залишилася на базовому рівні, тоді як 12 осіб (46%) зберегли середній рівень, а ще 12 осіб (46%) підвищилися до рівня вище середнього. Загальний показник якості навчання в групі збільшився з 76% до 92%.

У другій групі, яка на момент вхідного тестування складалася з 27 осіб, лише 12% здобувачів змогли набрати прохідний бал, тоді як у 88% був зафіксований вкрай низький рівень підготовки. Водночас результати вихідного тестування, в якому вже брали участь 29 осіб, свідчать про суттєве зростання рівня знань. Після завершення навчального курсу 2 особи (7%) мали низький рівень (50–59 балів), 7 осіб (24%) — базовий рівень (60–69 балів), 14 осіб (48%) — середній рівень (70–79 балів), 5 осіб (17%) — вище середнього (80–89 балів), а одна особа (3%) досягла високого рівня (понад 90 балів).

Отримані результати засвідчують високу ефективність методики сценарій-орієнтованого навчання із застосуванням цифрових інструментів платформи Open Labyrinths, яка забезпечила істотне підвищення якості засвоєння навчального матеріалу та рівня практичної підготовки курсантів.

Крім того, в рамках реалізації проєкту передбачено збір зворотного зв’язку від здобувачів освіти щодо рівня їхньої задоволеності факультативним курсом та ефективності запропонованої форми навчання. Проведене опитування дозволить оцінити суб’єктивне сприйняття якості освітнього процесу з боку курсантів, ступінь їхньої залученості, мотивації, а також рівень практичної корисності отриманих знань і навичок. Результати свідчать про високу зацікавленість курсантів у проходженні подібних навчальних модулів у майбутньому, позитивне сприйняття інтерактивної форми навчання, побудованої на симуляційних сценаріях, а також визнання важливості практичного спрямування занять для подальшої професійної діяльності в умовах реальних службових ситуацій. Отримані відгуки будуть враховані для удосконалення структури та змістового наповнення аналогічних програм, а також слугуватимуть додатковим аргументом на користь впровадження сценарій-орієнтованого підходу до підготовки майбутніх фахівців правоохоронної сфери.

 

 


15