Перспективи розвитку і формування відомчої освіти в Україні

Новини університету

Виконуючи одне із найважливіших соціальних замовлень суспільства – формування особистості, вища освіта є одним з найбільш вагомих факторів економічного, соціального та, безумовно, морального розвитку держави. Тому вища освіта повинна базуватися на відповідних наукових дослідженнях, світовому досвіді та має бути здатна забезпечити країні розвиток її інтелектуального потенціалу, а в кінцевому підсумку – належне місце у світовій спільноті, що є можливим лише за умов визнання її як рівноправної, а також пріоритетної сфери.

У системі вищої освіти продовжується робота, яка спрямована на розширення доступу громадян до її здобуття, підвищення якості і впровадження новітніх інформаційних технологій, також слід зазначити про реалізацію нових підходів до формування державного замовлення на підготовку і випуск фахівців з вищою освітою. Вагомим є етап демократизації управління системи вищої освіти, поліпшення соціального забезпечення педагогічних, науково-педагогічних працівників та здобувачів.

На даному етапі розвитку вищої освіти в Україні реформування відомчої системи освіти Міністерства внутрішніх справ потребує принципових змін в освітньому середовищі та належної професійної підготовки педагогічних працівників та, відповідно, сумлінного ставлення до навчання здобувачів вищої освіти. Сьогодні потрібні педагогічні працівники, які володіють сучасними професійними здібностями і мають високі інтелектуальні та творчі можливості, що впливає на рівень сприйняття інформації студентами. Виклик часу покладає на систему відомчої освіти Міністерства внутрішніх справ неабияку відповідальність.

Ефективність підготовки сучасних правоохоронців у значній мірі залежить від сприятливого освітнього середовища. Для підготовки висококваліфікованого, культурно-досвідченого, інтелектуально-творчого, вольового працівника поліції для роботи в сучасних умовах, які мають характер динамічності, велике значення має кадровий потенціал освітніх закладів. Яскрава, самобутня особистість педагога в навчальних закладах відіграє роль такого каталізатора, що є необхідною умовою розвитку, самоутвердження і самореалізації особистості працівника правоохоронних органів. Специфіка сучасної правоохоронної діяльності вимагає від працівників органів внутрішніх справ ґрунтовних юридичних знань, розвиненої правової та психологічної культури, сформованих умінь і навичок, морально-психологічної стійкості та фізичної загартованості.

Працівники органів внутрішніх справ повинні мати як спеціальну фахову, так і загальну підготовку та бути спроможними ефективно виявляти і відслідковувати причини та умови, що сприяють злочинам, запобігати і протидіяти такій злочинності. Підготовку ж таких фахівців зможуть забезпечити лише спеціалізовані заклади вищої освіти.

Підсумовуючи вищесказане, потрібно наголосити на стратегічних питаннях підготовки кадрів для органів внутрішніх справ. Перш за все, це якісний відбір і прийом до закладів вищої освіти МВС людей зі стійкою професійною мотивацією до проходження служби в органах внутрішніх справ. По-друге, забезпечення ефективної співпраці відомчих закладів вищої освіти і територіальних органів внутрішніх справ з метою закріплення на практиці теоретичних знань та підвищення готовності до служби в органах внутрішніх справ.

Дотримання цих основоположних аспектів у розвитку відомчої освіти забезпечить успішне вдосконалення системи освіти МВС, чіткий відбір кандидатів та виховання майбутніх правоохоронців, реалізацію здобувачами вищої освіти здобутих теоретичних знань у практичній діяльності та підтримання міжнародної співпраці, що особливо важливо для обміну та запозичення досвіду підготовки поліцейських у європейських країнах.

Доцентка кафедри цивільно-правових дисциплін
Ксенія Косяченко

 

 


649