Вища освіта у відомчих закладах

Новини університету

Проблема розвитку юридичної освіти є актуальною вже довгий час в Україні, це пов’язано з реформою всієї правоохоронної системи України, постійною потребою висококваліфікованих кадрів у Національній поліції, прокуратурі, суді, Державному бюро розслідування.

Концепція розвитку юридичної освіти, запропонована Міністерством освіти і науки України, закріпляє в якості мети юридичної освіти – формування компетентностей, необхідних для розуміння природи і функцій права, змісту теоретичних засад (доктрин), принципів і основних юридичних інститутів, застосування права, а також меж юридичного регулювання різних суспільних відносин, а серед основних проблем, які потребують розв’язання у галузі правничої освіти Концепція виділяє наступні: невідповідність змісту юридичної освіти і якості підготовки в правничих школах сучасним вимогам ринку праці та викликам, що стоять перед сучасним демократичним суспільством.

Одним із питань концепції реформування юридичної освіти в Україні є думка, що вища юридична освіти слідчому не потрібна. Концепція реформування відомчої освіти несе руйнівний характер, оскільки вважаю, що вища юридична освіта вкрай необхідна правоохоронцям. Правоохоронцям необхідні ґрунтовні та належні знання, розуміння структури та тлумачення права. Вивчення законодавства не може бути безладним та поспішним.

Поліцейським будь-якої категорії потрібні глибокі юридичні знання, і не можна їх обмежувати знанням якоїсь однієї галузі права. Окремі навички майбутнього юриста закладаються не за півроку, а протягом декількох навчальних років. Такі знання можна здобути лише у вищому навчальному закладі. Позиція окремих реформаторів, відповідно до якої в системі Національної поліції України повинні працювати слідчі, оперативні працівники, дізнавачі без вищої юридичної освіти, помилкова. Вона впливатиме на якість виконання поліцейськими їхніх функцій, а також обмежуватиме надання кваліфікованої юридичної допомоги громадянам щодо забезпечення, захисту та відновлення їхніх порушених прав та законних інтересів. Тому неможливо обмежити коло знань юристів, рівень кваліфікації яких залежить від постійного пошуку, здатності орієнтуватися у всьому комплексі правових знань, у численних змінах діючого законодавства.

На нашу думку, юридична освіта – взагалі явище багатогранне. Освітній процес у фахівців для служби в органах поліції відбувається відповідно до програм навчання, які передбачають надання здобувачам вищої освіти фундаментальних знань в галузі права.

Отже, проведення нових реформ в освіті повинне не обмежувати майбутніх вступників, а спонукати до більш ефективного навчання. Зараз освіта виходить на перше місце, як у світі, так і в Україні. Актуальним є надання якісної освіти, яка дає можливість розвивати галузь права, змінювати законодавство, збільшити прошарок досвідчених фахівців, які зможуть стати тим базисом, що змінить нашу країну на краще. На країну людей, знаючих свої права і обов’язки, які будуть пильно слідкувати за додержанням закріплених в Конституції гарантій. Закладе надійну основу професійній реалізації фахівців-юристів, інтегрованій у світовий та європейський простір, що в свою чергу позитивно вплине на трансформацію правової свідомості та правової обізнаності громадян.

 

 


515