У зв’язку із набранням чинності Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” (далі-нова редакція Закону) від 19.09.2019 № 114-ІХ та введенням його в дію з 19.04.2020р., з метою поліпшення стану роботи з організації та проведення закупівель за бюджетні кошти в Дніпровському державному університеті внутрішніх справ створено відділення закупівель, тендерних процедур та моніторингу. Відділення у своїй діяльності керується Наказом ДДУВС від 03.05.2024р. №297 «Про порядок здійснення закупівель в Дніпровському державному університеті внутрішніх справ», положенням про відділення закупівель, тендерних процедур та моніторингу.
Згідно наказів ректора призначено Уповноважених осіб відповідальними за організацію та проведення закупівель, спрямованих на створення необхідних матеріально-побутових умов для належної роботи особового та перемінного складу.
Порядок закупівель розроблено з урахуванням Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.15 №922-УІІІ, від 19.09.2019 № 114-ІХ (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), Постанови Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу.
Здійснення закупівель проводиться відповідно до затвердженого Річного плану закупівель ДДУВС на відповідний рік.
Для організації проведення закупівлі структурним підрозділом, до функцій якого відноситься забезпечення відповідного напряму роботи, готується доповідна записка за встановленою формою.
Ця доповідна записка погоджується з проректором відповідного напряму роботи та має містити:
– найменування предмету закупівлі та його технічні характеристики (конкретна назва ТРП, особливі вимоги до предмета закупівлі, фото або ескіз (у разі закупівлі товару));
– обґрунтування необхідності проведення закупівлі;
– обсяг закупівлі (в натуральних показниках);
– заплановані напрями використання;
-обґрунтування ціни предмету закупівлі шляхом проведення маркетингових досліджень на ринку товарів, робіт та послуг з посиланням на різні джерела отримання інформації про ціни. Ціна визначається структурним підрозділом самостійно, виходячи з моніторингу ціни на конкретний вид товару, роботи чи послуги.
Згідно з Наказом Міністерства розвитку, економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме:
– здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро» тощо), даних з сайту Мінюст, запити в Держстат – не менше 3 (трьох) джерел;
– отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників – не менше 3 (трьох) комерційних пропозицій;
– у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют) – не менше 3 (трьох) джерел.
За результатами аналізу складається відповідна довідка про проведення маркетингових досліджень. Вказується середня орієнтовна ціна ТРП за одиницю.
У разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, доповідна записка повинна містити обґрунтування зазначеного випадку з посиланням на відповідні законодавчі акти та подається 1 (одна) цінова пропозиція.