«Онлайн-ризики та насильство у кіберпросторі»: вікторина для курсантів ДДУВС

Новини університету

Курсанти факультету підготовки фахівців для підрозділів превентивної діяльності взяли участь у вікторині на тему кібербулінгу. Ключові ризики та превентивні методи розбирали на прикладі інтерактивних вправ та реальних життєвих ситуацій.

Захід проведено кафедрою адміністративного права, процесу та адміністративної діяльності: Світланою Рижковою та викладачкою Катериною Шендаковою. Світлана Рижкова є сертифікованою тренеркою за програмою «Підготовка поліцейських для забезпечення безпеки дітей у кіберпросторі» у межах проєкту «Розширення можливостей правоохоронних органів у подоланні насильства щодо дітей в Інтернеті» (фінансується Європейським союзом).

Курсанти покращили рівень обізнаності щодо основних термінів, пов’язаних зі сферою онлайн-ризиків, а також розуміння їхнього змісту. Виділили три різновиди ризиків в Інтернеті: пов’язані з поведінкою (кібербулінг, обмін контентом сексуального характеру), пов’язані з контентом (сприйняття неточної або неповної інформації) та пов’язані з контактами з боку дорослих або однолітків (домагання, дискримінація, наклеп і шкода репутації).

Над практичними завданнями працювали у малих групах. Кожна отримала для перегляду посилання на відео із реальними ситуаціями, що трапилися з дітьми в Інтернеті. Майбутні правоохоронці відпрацювали алгоритми класифікації онлайн-ризиків, розробили план превентивних заходів та алгоритм дії для тих, хто вже став об’єктом кібертравлі.

Організатори наголошують, що проблема кібернасильства залишається актуальною й в умовах воєнного стану. Адже більшість українських дітей навчається дистанційно, вони обмежені у спілкуванні з однолітками у реальному часі.

«Використання смартфонів (комп’ютерів, планшетів) спонукає дітей багато часу проводити в онлайн-режимі, перекриваючи потреби у спілкуванні, підтриманні стосунків з однолітками. Окрім позитивних аспектів, ці процеси провокують і негатив, пов’язаний із ризиками для дітей в кіберпросторі», – відзначає Світлана Рижкова.

Проведення вікторин такого формату сприяє набуттю у курсантів відповідних знань та навичок, які знадобляться їм у майбутній практичній діяльності, під час захисту прав дітей, у тому числі пов’язаних зі сферою онлайн-ризиків та насильства в Інтернеті.

 

 


329